Online seyahat satışına dayalı büyüme stratejisi olarak adlandırılan GET 2015, az personelle internet üzerinden satışları öngörüyor. GET 2015’in devreye sokulması sonucunda 550 TUI çalışanının işinden olacağı belirtiliyor.
Avrupa seyahat pazarında büyük gruplar, ekonomik sıkıntıların yaşandığı pazarda yeni stratejiler belirleme yoluna gidiyorlar. Kapasite daraltma ya da acente bürolarını kapatma benzeri önlemlerin yanısıra, daha az personel gerektiren online seyahat de büyük grupların gündeminde her zamankinden fazla yer işgal etmeye başladı.
GET 2015 PLANI
Bu gelişmelerin bir yansıması olarak Avrupa seyahat pazarının lider grubu TUI’nin Almanya kolu TUI Almanya, önemli bir stratejik karar aldığını açıkladı. GET 2015 adlı bir planı devreye sokacağını açıklayan TUI, yeni otellerin yanısıra, online seyahat satışları ile de büyümesini sürdüreceğini duyurdu.
“PAZARDAKI DEĞIŞIME YANITIMIZDIR”
“Seyahat pazarı yapısal ve çok hızlı bir değişim içinde” diyen TUI Almanya CEO’su Dr. Volker Böttcher, GET 2015 adı verdikleri gelecek programlarının TUI olarak bu değişime verdikleri yanıt olduğunu vurguladı. Böttcher, bu yeni strateji ile Almanya pazarındaki lider konumlarını güçlendirmeyi hedeflediklerini kaydetti. “Yeni stratejimiz ne yazık ki işten çıkarmaları da beraberinde getirecek” diyen Böttcher, işten çıkarma işinde çok sosyal plan uygulama noktasına özen göstereceklerini söyledi.
AYRINTILAR YIL SONUNDA AÇIKLANACAK
Avrupa seyahat pazarının yeniden biçimlenen pazar yapısında TUI Almanya olarak online seyahat pazarının da lideri olmayı hedeflediklerini kaydeden Dr. Volker Böttcher, stratejik planın ayrıntılarını ise 2011 sonlarında kamuoyuna açıklayacaklarını bildirdi.
“PIPET YERINE IBRIK”
GET 2015 planının ipuçları hakkında da bilgi veren Böttcher, gelecekte her önlerine çıkan oteli satın almayacaklarını, her ürüne kataloglarında aynı ölçüde yer vermeyeceklerini ve her yerde her zaman aynı servisi uygulamayacaklarını belirten Böttcher, ürün satışı, servis ve pazarlamada daha hedefe dönük hareket edeceklerini ifade etti. Böttcher, bu stratejik değişikliğin “Pazar çalışmasını pipet yerine ibrik ile yapma” ifadesi ile özetlenebileceğini sözlerine ekledi. TUI Almanya CEO’su “Bu TUI olarak bizim pazarda artan çeşitlenmeye yanıtımızdır” dedi.
KONSEPT OTELLERIN SAYISI 136’YA ÇIKACAK
Stratejilerini iki temel üzerine oturtacaklarını kaydeden Böttcher, bunlardan birinin otel stratejileri olduğunu; bu çerçevede Sensimar, Best Family ve Puravida gibi grubun geliştirdiği konseptlere ağırlık vereceklerini bu yönde otel sayılarını artıracaklarını söyledi. Böttcher, 2015’e dek belirli hedef gruplara göre hazırlanmış bu tür konseptler çerçevesindeki otel sayılarını 41’den 136’ya çıkaracaklarını belirtti.
ONLINE SEYAHATE AĞIRLIK VERILECEK
Yeni stratejilerinin ikinci bacağını online seyahatlerin oluşturacağını dile getiren Dr. Volker Böttcher, yeni teknolojik gelişmeler doğrultusunda yüksek otomasyona hız vereceklerini ifade etti. Böttcher, bu yöndeki atılımlarında sadece 1-2-Fly markaları ile değil, diğer dinamik paket tur markaları ile de büyümeyi hedeflediklerini söyledi.
550 PERSONEL IŞTEN ÇIKARILACAK
GET 2015’in devreye sokulması sonucunda 550 TUI çalışanının işinden olacağı belirtiliyor. TUI Almanya bünyesinde halihazırda 2.100 kişi Hannover merkezi, 650 kişi de servis ve satış birimlerinde olmak üzere toplam 2.700 personel çalışıyor.