Geçen Ramazan ayı ve bayramında yüzde 100'e varan dolulukla çalışan Antalya'daki 'tesettür otelleri', turizm sektörü içindeki konumlarını giderek güçlendiriyor. Ramazan ayında 'teravih namazı için camiye ücretsiz servis' başlatan, 'herşey dahil sepeti'ni muhafazakâr turiste uygun ürün ve hizmetlerle genişleten bu otellerin, kendilerine özel Türk ve yabancı müşteri kitlesi bulunuyor.
EN BÜYÜK OTEL KUMLUCA'DA
Türkiye'de muhafazakâr kesime hitap eden 'tesettür oteller'in ilki, 1996'da Didim'de açılan Caprice Otel oldu. Aradan geçen yıllarda Ege kıyılarından Akdeniz kıyılarına kadar yayılan bu oteller, Antalya'da en çok Alanya'da gelişme gösterdi. Antalya ve ilçelerinde, 'kadın ve erkekler için ayrı havuz' bulunduran otellerin toplam yatak kapasitesi 5 bin 500'e yaklaştı.
Kumluca'daki 'Şah Inn Paradise', 1400 yatakla başı çekerken, Alanya'daki Bera Otel de 1068 yatağı ile 'tesettür turizmi'nin önde gelen tesislerinden birini oluşturuyor. Bu konseptte hizmet veren Alanya'daki Alaiye Adin Beach'in de 700 yatağı bulunuyor. Bu tesislerin dışında, Alanya'da 'Tuğra Suit', 'Club Samira', 'Hamitoğlu Otel' ve 'Demirtaş Huzur Ote'l ile Manavgat'taki 'Yeşilöz Otel', Kaş'taki 'Marinem Patara Resort' ve Kemer'deki 'Belvü Resort Otel' de muhafazakâr tatilcileri ağırlıyor.
Alanya'da geçen yaz 30 milyon euro'luk yatırımla 'Alaiye Adin Beach Otel'i 'tesettür turizmi'ne kazandıran Alaiye Otelleri'nin Genel Müdürü Selim Soylu, 2012'de 10 bin konuğa hizmet vermeyi hedeflediklerini söyledi.
TÜRKLER KALIYOR
Konuklarını 'mutaassıp yaşam felsefesine sahip insanlar' olarak tanımlayan Soylu, şöyle dedi:
"Otelimizde alkol yok. Kadın ve erkek havuzlarımız da ayrı. Dolayısıyla, bu konsepti kabul eden her kesime hitap ediyoruz. Müşterilerimiz ağırlıklı olarak Türk misafirlerden oluşuyor. Otelimize daha çok iç pazar müşterisi ve mutaassıp gurbetçi aileler geliyor. Ortadoğu ülkelerinden de 1-2 odaya konuk alıyoruz. Ancak bu istatistik oluşturmuyor. İngiltere ve Rusya'dan Müslümanlar da tatil için bize geliyor."
FİYATLAR YÜKSEK
Fiyatların diğer otellere göre daha yüksek olduğunu anlatan Soylu, bunun gerekçesini de, "Çünkü operasyon maliyetlerimiz yüksek. Bizim gibi konsept otellerde sahil, havuz, servis, SPA, fitness ve personel hizmetlerinin iki katını vermek zorundasınız. Konsept sattığımız için, gayet tabii bir fark oluyor" diye açıkladı.
Teoman ERİŞ/ALANYA (Antalya), (DHA)