Yıldız Holding, Şok Marketler Zinciri’ni satın almasının ardından merakla beklenen kararını verdi. Yıldız Holding bünyesindeki Gözde Finansal Hizmetler A.Ş. ve Bizim Toptan Satış Mağazaları’nın, 600 milyon TL’ye Şok’u satın almasının ardından, alkollü içki satışı kaldırıldı.
Yönetimin kararıyla 1 Ağustos itibariyle Şok marketlerdeki alkollü içki bölümü kaldırıldı. 1230 markette raflardaki alkollü içkiler, merkez tarafından toplatıldı.
Ülker’in Şok’u satın almasının ardından akla gelen ilk sorudan biri, “Şok’un bundan sonra nasıl yönetileceği” olmuştu. Şok’ta alkollü içki satışının devam edip etmeyeceği sorusu sorulurken, alkollü içki satışının ciro payının yüzde 6’ya yakın olması, yönetimin bu konuyu etraflıca değerlendireceği yorumlarına neden olmuştu. Büyük marketlerde alkollü içki satışının ciro payı ortalama yüzde 3’ler civarında olmasına rağmen, Şok marketler zincirinde bu oran yüzde 6’ya yakın. Bu ise firma için büyük bir avantaj olarak görülüyor.
Godiva’da da sorulmuştu
Ülker, 2007 yılında dünyaca ünlü çikolata markası Godiva’yı satın aldığında, “Türkiye’de likörlü çikolata satacak mısınız?” sorusuna Yıldız Holding’den gelen yanıt, “Alkollü çikolata Godiva’nın Türkiye’deki ürün portföyünde yok. Ama yurtdışında satılmaya devam edecek” olmuştu.
Ülker Grubu global bir markayı satın almış, onun üretimine müdahale etmek yerine, böyle bir tercihte bulunmuştu. Bu nedenle Şok’ta izleyeceği yol merak ediliyordu.
Türkiye’de 1995’ten beri faaliyette bulunan Şok Marketler Zinciri’yle ilgili Ülker’in kararı, bu ayın başında netleşti. Bu kapsamda 1 Ağustos’tan itibaren 1230 marketteki içki satış reyonları kaldırılmaya başlandı. Marketlerdeki mevcut alkollü içkiler de merkez tarafından toplatılmaya başlandı.
Vatan