Gün Haber

E-Ticaret Nedir? E-Ticaret Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gerekenler

İnternetten satış yapmak veya bir fikri hayata geçirmek mi istiyorsunuz? Teknolojinin hızla geliştiği bu dönemlerde, e-ticarete başlamadan önce bilmeniz gerekenleri ve e-ticaret nasıl yapılır sorusunu detaylı olarak cevaplandıracağız.
ABONE OL
Abone Ol
E-Ticaret Nedir? E-Ticaret Nasıl Yapılır?  Bilmeniz Gerekenler
Haberler / REKLAM/ADVERTORIAL
21 Mayıs 2024 Salı 17:53
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

E-ticaret, bireysel satıcıların veya işletmelerin ürün/hizmetlerini elektronik platformlar aracılığıyla satmasıdır. Fakat, e-ticaret yapmak için özellikle dijital kanalları yakından takip etmeli ve işletmenizi rakipler karşısında güçlü bir konuma getirmelisiniz. Peki, nasıl?

E-ticaret nedir, nasıl yapılır? Adım adım uygulayabileceğiniz bir satış rehberi ile devam ediyoruz.

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret, ürün veya hizmetlerin online platformlar aracılığıyla satılması işlemidir. Elektronik ticaret yönteminde, öncelikle bir e ticaret sitesi kurmuş olmanız veya ödeme altyapısı olan bir pazaryerinde online mağaza açmanız gerekmektedir.

Peki, e-ticaret karlı bir iş mi? E-ticaret mantığı nedir?

Aslında e-ticaretin, fiziki satışa nazaran onlarca avantajı bulunmaktadır. E-ticaret mağazası açmış biri, fiziki bir mağazanın giderleri ile uğraşmak zorunda kalmayacağı için maliyetleri de minimize etme fırsatı bulur.

Bunun yanı sıra online alışverişin hızla arttığı bir dönemde, potansiyel müşterilerinize fiziki bir mağaza ile yeteri kadar ulaşamıyor olabilirsiniz. Zaten insanlar da artık bir ürün almak için yol parası vermek ve zaman harcamak gibi külfetlere katlanmaktansa, internetten alışveriş yapmayı tercih ediyorlar.

O halde, e-ticarete nasıl başlanır? Hazırsanız adım adım e-ticaret mağazanızı kuracağız.

E-Ticarete Nasıl Başlanır?

E-ticaret yapmak için bir şirket açmış olmanız gerekmez. Fakat şirket açmadan fatura kesemezsiniz. Bu nedenle de işleriniz büyüdükçe faturalandırma yapamadığınız için online mağazanız yasal yükümlülükleri tam yerine getiremediği için cezalandırılabilir. Bu nedenle, internetten bir e-ticaret sitesi açmak ve satış yapmak için en azından şahıs şirketi açmanız gerekir.

E-ticarete nasıl başlanır?

  1. İlk olarak bir iş fikri bulun. (Niş kategorilerde)
  2. Anonim, limited veya şahıs şirketi kurmak için şirket yapınızı belirleyin.
  3. Şirket adınızı, marka isminizi ve logonuzu belirleyin.
  4. Vergi levhası ve sicil belgesi gibi evraklarınızı tamamlayın.
  5. Ürünlerinizi temin etmek için sermaye hazırlayın.
  6. Ürünlerinizin detaylı fotoğraf ve video çekimlerini gerçekleştirin.
  7. Bir e-ticaret sitesi kurun veya e-ticaret paketleri alın.
  8. Ürün görsellerini, SEO uyumlu ve açıklayıcı şekilde sitenize girin.
  9. Online ödeme alabilmek için Sanal POS kurulumu yapın.
  10. Kargo ayarlarını yapın.
  11. Müşterilerinizin ilk alışverişine özel kuponlar tanımlayın.
  12. Müşterilerinizden topladığınız bilgiler ile e-mail marketing yapın.
  13. Influencerlara PR paketleri göndererek ürünlerinizi tanıtın.
  14. Instagram ve Google Ads reklamları verin.
  15. Kargo paketlerinizde müşterilerinizden ürün yorum ve değerlendirmesi isteyin.
  16. E-ticaret sitenizi güncel tutun.

E-ticarete başlarken bilmeniz gerekenleri adım adım yukarıda listeledik. Elbette her e-ticaret şirketi için bu adımlar değişiklik gösterebileceği için işinizi kurmadan önce kapsamlı bir araştırma yapmanızda fayda var.

E-Ticaret Yapmak için Gerekenler Neler?

E-ticaret yapmak için gerekenler aşağıda sıralanmıştır:

  • Şirket açılışı yapmak.
  • Vergi levhası
  • Ticari sicil belgesi
  • İmza sirküleri
  • Faaliyet belgesi
  • KEP adresi
  • ETBİS kaydı
  • E-ticaret kargo anlaşması
  • Sanal POS entegrasyonu

E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret nasıl yapılır sorusu, satış yaptığınız ürüne veya e-ticaret türünüze göre değişiklik gösterir. Fakat e-ticaret, ürün/hizmetlerinizi internet üzerinden dünyaya sunmanıza yardımcı olur. Hatta etkili dijital pazarlama tekniklerinden de faydalanarak çok kısa süreler içerisinde mağazanıza dünyanın her yerinden sipariş yağabilir. Bu nedenle e-ticaret yapmak için öncelikle potansiyel müşterilerinizi tanımalısınız.

E-ticaret nasıl yapılır, adım adım aşağıda listeledik:

  • E-ticaret yapacağınız online platformu seçin.
  • Hedef kitlenizi belirleyin.
  • Hedef kitlenize uygun içerik planı oluşturun.
  • Bir marka hikayesi yaratın.
  • Bir e-ticaret sitesi kurun.
  • Mağazanızı kurun ve online reklamlar verin.
  • İnternetten ödeme almak için gerekli sağlayıcılar ile iletişime geçin.
  • Ödeme sayfanızı optimize edin.
  • Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin.
  • Müşterilerinizden sık sık geri bildirim (feedback) alın.
  • E-ticaret mağazanızı güncel tutun.
  • Satışlarınızı ve maliyetlerinizi takip edin.
  • En çok satan ürünlerinizde stok artırın.
  • Elinizde uzun süre kalan ürünler için indirim uygulayın.
  • Instagram ve Tiktok gibi platformlarda UGC(user generated content) üretenlere PR paketleri gönderin.
  • Müşteri yorumlarını sosyal medya hesaplarınızda ve e-ticaret sitenizde paylaşın.

Unutmayın ki online ticaret yapmanın birçok avantajı olsa da dezavantajlarından biri ise sabır gerektirmesidir. Her platformda olduğu gibi web sitenizde de müşterilerin kötü yorumları veya sosyal medyada markanıza dair negatif eleştiriler ile karşılaşabilirsiniz. Bu konuda dikkatli olmayı ve her bir eleştiriyi yapıcı bir geri bildirim olarak mağazanızı geliştirmeyi unutmayın.

Ticaret yapmak veya bir iş kurmak, internette anlatıldığı gibi 5 dakikada olmaz. Bu süreçlerin her biri birikimli olarak ilerler ve işinizin zamanla daha iyi yerlere gelebilmesini sğalar. Tam da bu nedenle, e-ticaret yaparken her bir aşamada özverili olmayı ve müşterilerinizle olan iletişiminizi güçlü tutmayı öncelik haline getirmelisiniz.

E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler 2024 Listesi

2024 yılında Türkiye'de e-ticaret sektörü, teknolojik yenilikler ve tüketici tercihlerindeki dönüşümler sayesinde büyümesini sürdürmüş, %18'lik bir artışla pazar hacmini genişletmiştir.

Özellikle teknolojik ürünler, ev dekorasyonu, ve kişisel bakım ürünleri satışlarında gözlemlenen artışlar, e-ticaretin her geçen gün daha fazla tercih edilmesine yol açmıştır. Bu durum, Türkiye'de online alışverişin, pandemi sonrası kalıcı bir alışkanlık haline geldiğini göstermektedir.

E-ticarette en çok satılan ürünler aşağıdaki gibidir:

  • Organik Yemek/Yiyecek
  • Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar
  • Kişisel Bakım ve Makyaj Ürünleri
  • Spor Kıyafetleri ve Ekipmanları
  • Kitap, Film, Müzik ve Oyunlar
  • VR Aksesuarları
  • Telefon Aksesuarları
  • Akıllı Saatler
  • Sırt Çantaları
  • Hamile Elbiseleri
  • Organik Bebek Kıyafetleri ve Hediyeleri
  • Çiçek ve Hediyelik Eşyalar
  • Evcil Hayvan Ürünleri
  • Ev ve Dekorasyon Ürünleri
  • Yapı Market Ürünleri
  • Temizlik ve Hijyen Ürünleri
  • Ofis Aksesuarları ve Eşyaları
  • Oyuncaklar
  • RGB Işıklı Eşyalar
  • Robot Süpürgeler
  • Airfryer
  • Dizüstü Bilgisayar Pilleri
  • Su Mataraları
  • Takı Aksesuarları
  • El Yapımı Ürünler
  • Şarj Aleti
  • Kulaklık Çeşitleri
  • Telefon Kılıfları
  • Ekran Koruyucuları
  • Powerbank
  • Telefon Taşıma Aksesuarları
  • Kişiye Özel Telefon Kılıfları
  • Vazo
  • Tablo
  • Raf
  • Mobilya
  • Ayna
  • Mum
  • Kahvaltılık Seti
  • Elbise Askısı
  • Saklama Kabı
  • Sandalye Kılıfı
  • Amerikan Servis
  • Organizer
  • Kokusuz Küllük
  • Sürdürülebilir Yaşam Ürünleri
  • Çok Fonksiyonlu Mutfak Aletleri
  • Akıllı Ev Güvenlik Sistemleri
  • Kişiselleştirilmiş Sağlık ve Beslenme Kitleri
  • Çevre Dostu Paketleme Malzemeleri
  • Online Eğitim Platformlarına Erişim Kodları
  • Sanal Gerçeklik Fitness Ekipmanları
  • Akıllı Bahçe Sistemleri
  • E-kitaplar ve Dijital Dergiler
  • Yenilenebilir Enerji Çözümleri

İnternetten e-ticaret için en çok satılan ürünler yukarıda listelenmiştir. Siz de en çok satılan e-ticaret ürünleri arasından tercihler yaparak web sitenizde satmak için bu ürünlere yer verebilirsiniz.

E-Ticaret Sitesi Kurma Adımları

E-ticaret sitesi kurmak için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

  1. İş Planı: E-ticaret sitenizi kurmadan önce bir iş planı oturtmalısınız.
  2. Rakip Araştırması ve analiz: Satışını gerçekleştireceğiniz kategorideki başarılı rakipleri incelemeli ve analizler yapmalısınız.
  3. Domain ve hosting seçimi: E-ticaret sitenizin adını yani domanini belirlemelisiniz. (örn:www.yenibasliyorum.com) Aynı zamanda hızlı ve güvenilir bir hosting sağlayıcısı bulmalısınız.
  4. E-Ticaret platformu: E-ticaret sitenizi oluşturmak için Woocommerce, Magento, Shopify gibi online platformlar arasından tercih yapabilirsiniz.
  5. Kullanıcı Deneyimi ve tasarımı: Kullanıcıların dikkatini çekmesini istediğiniz alanları, UI/UX bağlamında değerlendirmeli ve sitenizi buna göre optimize etmelisiniz.
  6. Güvenlik ve SSL sertifikası: Müşterilerinizin gizliliğini ve kişisel bilgilerini korumak adına SSL sertifikası alarak web sitenizi güvenli hale getirmelisiniz.
  7. Ödeme Yöntemleri: Bir ödeme altyapısı ile anlaşmalısınız. (Sanal POS entegrasyonu)
  8. Stok yönetimi: En hızlı tükenen ve en çok değerlendirme alan ürünlerinizde stok yenilemeli, satışı az olan ürünleri analiz etmelisiniz.
  9. SEO optimizasyonu: Web sitenizi ve tüm sosyal medya platformlarındaki hesaplarınızı, hedef kitlenize uygun şekilde SEO dostu hale getirmelisiniz.
  10. Dijital pazarlama: Dijital pazarlama yöntemleri ile satışlarınızı artırmak için geliştirmeler yapmalısınız.
  11. Müşteri hizmetleri desteği: Müşterilerinizin size kolayca ulaşabilmesini ve bir sorun çıktığında hızla çözüme kavuşturulmasını sağlamalısınız.
  12. Site performansı ve kullanıcı hareketlerinin izlenmesi: E-ticaret sitenizin telefonlardaki açılma süresini optimize etmeli ve Metrica gibi araçlar ile kullanıcıların ekran oturumlarını analiz etmelisiniz. En çok tıklanan bölümlere ise satmak istediğiniz ürünleri yerleştirmelisiniz.
  13. Gizlilik politikaları: E-ticaret sitenizin gizlilik, iade ve iptal, satış sözleşmesi gibi yasal yükümlülüklere uygun olup olmadığını teyit etmelisiniz.

Yukarıda yer alan listeye bakarak sizler de e-ticaret sitenizi kurabilir ve aynı gün içinde satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken bir konu; pazaryerleri yerine kendi e-ticaret sitenizi kurmanızın daha avantajlı olmasıdır.

Günümüz şartlarında nerede satış yapıyor olursanız olun en düşük komisyon bile %10’lardan başlıyor. Trendyol gibi yerlerde ise bu komisyon %20’lere kadar çıkabiliyor. Halbuki kendi web sitenizi kurmak ve sanal POS kurulumu ile tüm kartlardan ödeme alabilmek için yalnızca %2, %3 gibi komisyonlar ödemeniz yeterli.

Bu nedenle eğer e-ticaret yapmak istiyorsanız, her alışveriş esnasında ödemeniz gereken yüksek bir komisyon veya reklam ile uğraşmak yerine kendi web sitenizi kurarak satış yapabilirsiniz.

E-Ticaret Vergi Muafiyetleri 2024

E-ticarete yeni başlayanlar için çeşitli vergi muafiyetleri bulunmaktadır. Vergi muafiyet şartları arasında belirli bir tutarın altında satış yapanlar, ev hanımları, genç girişimciler gibi sınıflandırmalar yer alır.

Peki, e-ticaret vergi muafiyeti ne kadar? 2024 yılında vergi muafiyet sınırı 1.100.000₺ olarak belirlenmiştir. Bir yıl toplamında, bu tutarın altında bir gelir elde ettiyseniz vergi muafiyetlerinden faydalanabilirsiniz.

E-Ticaret Türleri Neler?

İnternetten ticaret yapmanın onlarca yolu var, peki siz hangi e-ticaret türünü hayata geçirmek istiyorsunuz? Bu soruyu cevaplayabilmek için öncelikle e-ticaret türleri neler detaylı olarak inceleyelim.

E-ticaret türleri:

  • Stoksuz ticaret(dropshipping)
  • Print on demand (sipariş üzerine baskı)
  • B2B (business to business)
  • C2B (customer to business)

En bilinen e-ticaret türleri yukarıda sıralanmıştır.

E-Ticaret Karlı Bir İş Mi?

E-ticaret; neyi, nasıl sattığınıza göre karlı veya zorlu bir iş olabilir. E-ticarette yüksek kazançlar elde edebilmek için öncelikle iyi bir pazar araştırması yapmış olmanız gerekir.

Rakipleriniz kim ve neler yapıyor? Hedef kitleniz kim ve neler istiyor? Satış yapabilmek için mağazanızı diğer mağazalardan ayıran özellikler neler? Fiyat/performans bakımından ürün fiyatlarınız doğru mu?

Her sorunun cevabı, sizin için bir ipucu niteliği taşır. Bu nedenle de kar edebilmek, ne kadar iyi pazarlama yaptığınıza göre değişir.

E-ticaretin karlı bir iş olması için dikkat etmeniz gereken diğer konu ise niş bir kategoride ürün seçmekten geçer. Ne kadar niş bir kategoride, ne kadar önemli bir ihtiyaca hizmet ederseniz satışlarınız da o kadar kolay olacaktır.

Örneğin; bir kadın giyim butiği açtığınızda online satış yapan binlerce butik ile yarışmanız gerekeceği için belirli bir süre boyunca iyi kar elde edemeyebilirsiniz.

Fakat yaşlılar için ortopedik taban havalandırmalı terlikler satan bir mağazanın işi daha kolay olacaktır. Çünkü niş bir kategoride, potansiyel müşterileriniz bu ihtiyacını karşılamak için çok daha az rakibinize denk gelecektir.

Böylelikle yüzlerce butik arasından sizi seçmesini bekleyeceğiniz müşterileriniz niş bir kategoride çok daha az mağaza olduğu için herhangi bir seçim felci yaşamayacak ve satın almaya daha eğilimli davranacaktır.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2024 Gün Haber