ABD’li Daily Mail gazetesinin haberine göre; sahte otel yorumlarıyla ilgili milyonlarca doların döndüğü büyük bir sektör oluştu. Özellikle online satışlara muhtaç olan şehir otelleri, tur operatörü veya seyahat acentasının koruyucu şemsiyesinden uzak olmaları nedeniyle, otel değerlendirme sitelerinde kendileri hakkında yazılan olumlu yorumlar için büyük paralar ödemeye razılar.
Yasal boşluktan faydalanan kimi kişiler, 'Hizmetlerini' gazete ilanlarında yayımlayacak kadar ileri gidiyorlar. İngiliz Travel Mole turizm dergisine göre, daha düne kadar otel-otel, kapı-kapı gezerek veya belirli forumlarda bu tür 'Hizmetleri' pazarlayan bu kişiler, artık 'Kurumsallaşmaya' başladılar ve açıkça ilanlar verebiliyorlar veya özel internet siteleri kurabiliyorlar.
Bu 'Kurumsallaşan' adreslerden biri de www.fiverr.com sitesi. Sitede, 'Oteli beğendim'den, 'Mükemmel bir otel'e kadar, her türlü uzunlukta otel methiyesi yazılabileceği ve istenen her otel değerlendirme sitesinde yayımlanacağı açıkça belirtiliyor. En abartılı 'Tatilci' yorumunun tanesi 5 Dolar.
GAZETECİ YORUMU BİRAZ DAHA PAHALI
Bu tür sitelere güvenmeyenler ise, işi daha ciddi bir adrese havale edebilir: Profesyonel bir gazeteciye. New York Times gazetesinin tecrübeli kadın muhabiri Sandra Parker, daha önceleri Amazon’da yayımlanması üzere, her biri 10 Dolar karşısında olumlu yorumlar yazdığını itiraf etti.
Ama daha da profesyonel 'İş' isteniyorsa, bir otelin sanal ortamdaki imajını ve itibarını toptan ele alan şirketler de var. 'Reputation Shining (İtibar Parlatma)' yapan bu şirketler, otelinize sadece otel değerlendirme sitelerinde değil, forumlarda ve rating sitelerinde de 'Methiyeler diziyor'. Örneğin, Main Street Hub şirketi, otelinizin şu an ki itibarı ne olursa olsun, bu itibarı kısa sürede ‘parlatacağının’ sözünü veriyor. Nasıl yapıyor acaba? (tourexpi)