Gün Haber

Turizmcinin anketinden 2023 çıktı

AKDENİZ Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin (AKTOB) sektör temsilcilerine yönelik anketinde, Türkiye turizminin 2019 yılı seviyesine ulaşabileceği yıl olarak katılımcıların yüzde 52'si, 2023'ü gösterdi.
ABONE OL
Abone Ol
Turizmcinin anketinden 2023 çıktı
Haberler / Turizm
24 Aralık 2021 Cuma 10:39
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

AKTOB'un 25 Kasım'da 11'incisi düzenlenen Uluslararası Resort Turizm Kongresi'nin sonuç raporu ve turizm sektörü temsilcilerinin katılımıyla yapılan anketin sonuçları açıklandı. 20 sorudan oluşan ankette Kovid 19'dan iklim değişikliğine, sektöre ilişkin birçok başlıkta beklentiler ortaya konuldu.

KOVİDDE YÜZDE 88'İ GELİR KAYBETTİ

Kovid 19 salgın döneminin 2019'a kıyasla gelir düzeyinde etkileri sorulan turizmcilerin yüzde 88'i, gelir kaybı yaşadığını bildirdi. Gelir kaybındaki oranlara bakıldığında ise yüzde 14'ünün yüzde 80'den fazla, yüzde 12'sinen yüzde 60-80 arası, yüzde 28'inen yüzde 40-60 arası, yüzde 34'ünün yüzde 20-40 arasında gelir kaybettiği belirlendi. Yüzde 8'i gelirinin aynı kaldığını bildirirken, yüzde 3'ü de yüzde 5 ve üzeri artırdığını kaydetti.

2022 VE 2023 UMUDU

Türkiye turizminin 2019 yılı seviyesine hangi yıl ulaşabileceğine yönelik soruya, sektör temsilcileri yüzde 52 oranında 2023, yüzde 25 oranında 2022 yılını gösterdi. Turizmcilerin yüzde 16'sı 2024, yüzde 6'sı da 2024 ve sonrasını gösterdi. 2021 yılında turizm beklentisinin 2019'a kıyasla nasıl gerçekleştiği sorusuna ise, yüzde 41 oranında 2019'un yüzde 40'ı ve altının gerçekleştiğini bildirirken, yüzde 25'er düzeyinde ise yüzde 40'ı ve üstü ile yüzde 70'i ve üstü sonuçları çıktı. Yüzde 10'u da 2019'dan daha iyi olduğunu dile getirdi.

2022 İÇİN 2019'A YAKIN VE ÜZERİ BEKLENTİ VAR

2022 yılında turizm beklentisi ise sektör temsilcilerinin çoğunluğunda 2019'un yüzde 80'i ve üzerinde, hatta 2019'dan daha iyi olacağı yönünde gerçekleşti. Ankete katılanların yüzde 28'i 2019'dan daha iyi olacağı beklentisini ortaya koyduğu 2022 için, yüzde 26'sı yüzde 90'ı ve üzeri, yüzde 34'ü ise yüzde 80'i olacağını bildirdi. Yüzde 13'lük kısmı da yüzde 70'i ve altında gerçekleşeceği beklentisini ortaya koydu.

EN BÜYÜK SORUN VE RİSK 'PERSONEL'

2021 sezonunda turizmcilerin en fazla sıkıntı yaşadığı konuların başında yüzde 55 ile 'insan kaynağını koruyamadım' yanıtı geldi. Yüzde 28'i 'nakit akışı sağlayamadım', yüzde 13'ü 'kredi ödemelerimi yapamadım', yüzde 4'ü de 'işletmemi açamadım' yanıtlarını verdi. Ankette 2022'de Türk turizmi için en önemli riskler ise yüzde 34 ile 'kalifiye personel eksikliği', yüzde 28 ile 'enflasyon artışı', yüzde 22 ile de 'Kovid-19'un etkisinin devam etmesi' olarak sıralandı. Yüzde 15'e göre bölgedeki siyasi gelişmeler ile yüzde 1'i için de rakip destinasyonlar risk olarak gösterildi.

AVRUPA VE BDT'DEN BEKLENTİLER ARTTI

2022 yılı Avrupa pazarına yönelik beklentilere bakıldığında, yüzde 42'si 2021'in yüzde 25 ve üzeri, yüzde 29'u yüzde 20, yüzde 23'ü de yüzde 15'lik artışlar bekliyor. Yüzde 5'i de 2021'le aynı olacağını düşünüyor. BDT pazarı içinse yüzde 53'ü yüzde 15 ve üzeri, yüzde 34'ü yüzde 10, yüzde 7'si yüzde 5 artış bekliyor. Yüzde 6'sı da 2021'le aynı olacağını bildirdi. 2022 yılı iç pazar kontenjanına ilişkin, yüzde 50'si 2021'le aynı düzeyde bırakırken, yüzde 30'u azalttığı, yüzde 20'si de yüzde 5 ve üzerinde artırdığı belirlendi.

SEKTÖRÜN ÖNCELİKLİ İHTİYAÇLARI

2021'de turizmcilerin yüzde 44'ü kredi kullanmazken, yüzde 29'u yeniden yapılandı. Yüzde 14'er oranda da kredi bulmakta zorlandığı ve kredi kullanımını azalttığını açıkladı. Türk turizminin öncelikli ihtiyacı olarak yüzde 25'i kişi başı turist gelirinin artırılması, yüzde 20'si yapısal reformlar, yüzde 19'u imaj ve algı yönetimi, yüzde 14'ü Kovid-19 sonrası yeni stratejilerin belirlenmesi gerektiğine işaret etti. Yüzde 9 yeni pazarların oluşması, yüzde 8 turizmin kamu bütçesinden daha fazla pay almasını isterken, yüzde 1'i de finansmana erişimi gösterdi.

SEKTÖR TGA'DAN NELER BEKLİYOR

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı'nın (TGA) 2022 sezonu için öncelikli faaliyetleri konusunda, yüzde 45'i 12 ay turizm hareketlerini destekleyecek yeni ürünlere destek ve teşvik talep etti. Sektör temsilcilerin diğer talepleri ise şöyle: Yüzde 17 pazarlara göre farklı tanıtım stratejileri, yüzde 12 dijital pazarlamaya ağırlık verilmesi, yüzde 10 kaynak pazarlarda lobi çalışmaları, yüzde 8 kent turizmini geliştirecek kültürel, sanatsal ve spor faaliyetlerinin desteklenmesi, yüzde 5 tanıtıma ağırlık verilmesi ve tanıtımda ortak oluşturulması.

2-3 YILA NORMALLEŞME BEKLENİYOR

Kovid-19 sonrası için sektörün öngörülerine bakıldığında, yüzde 53'ü 2-3 yıl sonra normalleşme olacağını düşünüyor. Yüzde 43 'hiçbir şey eskisi gibi olmayacak' derken, yüzde 4 ise hiçbir şeyin değişmeyeceğini savundu. 2021 yılında işletmelerin kaç ay faaliyet gösterdiğine ilişkin soruya yüzde 37'si 9-12 ay, yüzde 26'sı 6-9 ay, yüzde 30'u 3-6 ay, yüzde 3'ü 1-3 ay yüzde 4'ü de hiç açmadığı yanıtını verdi. Erken rezervasyon dönemi için öngörülerde ise yüzde 59'u taleplerin düşük olacağı, yüzde 41'i de yoğun olacağını düşünüyor.

TEK YETKİLİLİK AZALACAK, ONLİNE SATIŞ ARTACAK

Tur operatörleriyle oteller arasındaki bağlayıcı anlaşmaları ifade eden tek yetkililik sistemi konusunda turizmcilerin yüzde 57'si tek yetkililik sisteminin azalacağını, yüzde 26'sı aynı devam edeceğini, yüzde 17'si de artarak devam edeceği yanıtları verdi. Tek yetkililiğe ihtiyaç duyulmasının sebepleri ise yüzde 59'la finansman ihtiyacı ilk sırada geldi. Diğer sebepler talep yaratma, tanıtımı daha etkili yaptığı için, tek bir tur operatörüyle çalışma isteği ve geliri artırdığı için diye sıralandı. Online satışlarla ilgili beklentilerde ise yüzde 43'ü yüzde 10-20, yüzde 31'i yüzde 20-30, yüzde 17'si de yüzde 30'dan fazla artış beklerken, yüzde 9'u aynı kalacağını düşünüyor.

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ TURİZMCİLERİN DE GÜNDEMİNDE

İklim değişikliğinin sektöre etkisine ilişkin turizmcilerin yüzde 80'i orta ve uzun vadede etkili olacağını öngörüyor. Yüzde 11'ine göre kısa vadede etkiler beklenirken, yüzde 2'si etkili olmayacağını düşünüyor. Yüzde 6'sının ise gündeminde olmadığı ortaya çıktı.

Sürdürülebilirlik konusunun işletmelerin gündeminde olup olmadığına sorusuna da yüzde 62 'son derece önemli, kurum politikamızda ve uygulamalarımızda yer almaktadır' yanıtı verdi. Yüzde 28'i ise 'gündemimize almayı planlıyoruz' derken, yüzde 10'u gündemlerinde olmadığını açıkladı.

AKDENIZ TURISTIK OTELCILER VE ISLETMECILER BIRLIGI'NIN (AKTOB) SEKTOR TEMSILCILERINE YONELIK ANKETINDE, TURKIYE TURIZMININ 2019 YILI SEVIYESINE ULASABILECEGI YIL OLARAK KATILIMCILARIN YUZDE 52'SI, 2023'U GOSTERDI(FOTO:ANTALYA-DHA)

AKDENIZ TURISTIK OTELCILER VE ISLETMECILER BIRLIGI'NIN (AKTOB) SEKTOR TEMSILCILERINE YONELIK ANKETINDE, TURKIYE TURIZMININ 2019 YILI SEVIYESINE ULASABILECEGI YIL OLARAK KATILIMCILARIN YUZDE 52'SI, 2023'U GOSTERDI(FOTO:ANTALYA-DHA)

AKDENIZ TURISTIK OTELCILER VE ISLETMECILER BIRLIGI'NIN (AKTOB) SEKTOR TEMSILCILERINE YONELIK ANKETINDE, TURKIYE TURIZMININ 2019 YILI SEVIYESINE ULASABILECEGI YIL OLARAK KATILIMCILARIN YUZDE 52'SI, 2023'U GOSTERDI(FOTO:ANTALYA-DHA)

Mehmet ÇINAR/ANTALYA, (DHA)

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 alternatif turizm güçlendirilmeli
 24 Aralık 2021 Cuma 11:31
Alternatif olarak yeni bir turizm anlayışına kavuşmalıyız. Ucuz olduğu için değil katma değerli turistlere ihtiyacımız var. Expo 2016 alanı 1200 donumluk arazı bos atıl durumda 1 mılyar dolar para harcanmıstı zamanında. sımdı ıse dugun salonu olarak kullanılıyor! bu alan özel sektor tarafından projelendırılıp kıralama usulu ıle ozel sektore verılmelıdır devlet burayı ısletemez kı ısletemedı de! Kumar Turızm Merkezı olabılır. en az 3 farklı otel ve kumarhane konseptı yapılabılır. Buraya gırıs cıkıslar sadece Yurt dısından ulkeye gırıs yapan yabancı turıstlere olmalıdır. yerlı kısıler gıremesın. devletın de dırek olarak vergı alacagı duzen olsun

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2024 Gün Haber