Gün Haber

Tatile gidecekler dikkat! Böyle dolandırıyorlar

Ticaret Bakanlığı, turizm faaliyetlerinin yoğun olarak yaşanacağı bu dönemi fırsata çevirmeyi amaçlayan kötü niyetli kişilere karşı tüketicileri uyardı.
ABONE OL
Abone Ol
Tatile gidecekler dikkat! Böyle dolandırıyorlar
Haberler / Turizm
30 Haziran 2022 Perşembe 09:18
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Bakanlıktan yapılan açıklamada, tüketicilerin sıkça tercih ettiği otel ve turizm tesislerinin internet sitelerinin fotoğraf ve isimlerinin kopyalanarak, e-posta ve kısa mesajlar üzerinden cazip tekliflerle mağdur edildiği belirtildi. Yine bununla birlikte en çok karşılaşılan bir diğer yanıltıcı unsurun ise konaklama yapacak otellere ilişkin verilen yıldız bilgisinin doğru çıkmadığının görüldüğüne dikkat çekilerek, "Sosyal medya, kısa mesaj veya e-posta gibi iletişim kanalları üzerinden gelen teklifin içeriğinde yer alan tesis resimlerinin, kurumsal logo ve işaretlerin doğruluğu sorgulanmalıdır" denildi. 

Bakanlığın yaptığı açıklamada, otel rezervasyonu yapacakların dikkat etmesi gereken, şüpheli durumlarda veya karşılaşılan sorunlarda başvurulması gereken adımlarla ilgili şu bilgilere yer verildi: 

Kayıt sorgulama

Satın alma kararı öncesinde tercih edilen seyahat acentası veya turizm tesisinin ilgili kamu kurum ve kuruluşlar nezdinde kayıtlı olup olmadığı sorgulanmak. Bu kapsamda tüketicüer, seyahat acentalarınm ve turizm tesislerinin belgek olup olmadığım, turizm tesislerinin kaç yıldız sahibi olduğunu 'www. kulturturizm.gov.tr' ve 'www. tursab.org.tr' adreslerinden sorgulayabilir. Özellikle mesafeli yolla imzalanan sözleşmelerde, seyahat acentasınm veya turizm tesisinin internet sitelerinde adres, unvan ve iletişim bilgilerine yer verildiğinin ve ayrıca internet sitelerinin ETBİS'e (elektronik ticaret bilgi sistemi) kayıtlı olup olmadığı kontrol edilebilir. 

Şüpheliyi şikayet 

Reklam ve tanıtımı ile karşılaşüan paket tur ya da konaklama faaliyetinin tüketicileri aldatıcı, yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendiriliyor ise Reklam Kurulu Başkanlığı'na başvurulmalı. Şikâyete konu reklamların hangi mecralarda ve hangi tarihlerde yayınlandığı bilgisinin, varsa reklam görsellerinin ve şikayet konusu hususla ilgili ispat niteliğindeki diğer bilgi ve belgelerin yazdı olarak veya elektronik ortamda yapılacak başvuruda iletilmesi gerekmekte. Şayet bu nitelikte bir satın alma yapılır ve sonrasında tüketiciler mağduriyet yaşar ise, bu noktada mağduriyetin giderilmesi için yapüacak başvuru mercü uyuşmazlık tutarına göre Tüketici Hakem Heyetleri veya Tüketici Mahkemeleri olacaktır. 

İndirimde 30 gün şartı

İndirimli satışlarda geçerh olan genel kurala göre indirimden önceki fiyat, indirimli satışm başlangıç ve bitiş tarihleri üe indirimli satışa sunulan mal veya hizmetin miktarının açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmek zorunda. Burada bahsi geçen indirimden önceki fiyattan anlaşılması gereken, o mal veya hizmete fiyat indiriminin uygulanmasından önceki 30 gün içindeki en düşük fiyattır. Bu noktada tüketiciler, herhangi bir konaklama ya da paket tur tanıtımına ilişkin olarak gördükleri indirim tutarlarının, şayet bügüeri dahilinde ise indirimden önceki fiyat üe kıyaslamasını yaparak, yapüan reklamın bu anlamda bir yanütıcıhğa sahip olup olmadığım kontrol edebilirler. Örneğin, erken rezervasyon kampanyası kapsamında fiyatların 10 bin TL'den 5 bin TL'ye indirildiğinin duyurulması halinde üzerinden indirim uygulanan 10 bin TL'lik rezervasyon bedelinin, kampanyanın duyurulduğu tarihten önceki 30 gün içindeki en düşük fiyat olması gerekmekte. 

Tazminat hakkı

1618 sayılı Seyahat Acentalan ve Seyahat Acentalan Birliği Kanunu'nun zorunlu sigorta üe ügili hükümleri saklı olmak üzere, paket tur düzenleyicisi, sözleşmenin hiç veya gereği gibi ifa edilmemesi nedeniyle tüketicüerin uğradığı her türlü zarardan sorumludur. Tüketici boşa harcanan tatü zamanı için de uygun bir tazminat talep edebüecektir. Ayrıca, muhtelif seyahat acentalan tarafından tüketicüere sunulan paket tur veya otel konaklama rezervasyonunun başlamasına belirli bir süre kala cezai şart ödemeksizin iptaline imkân tanıyan ihtiyari sigorta uygulamasının tüketicüerin faydasma olduğu değerlendirilmektedir. 

Fesih hakkı

Tüketici erken rezervasyonla aldığı paket tura katılamadığı takdirde, turun başlamasından en az 30 gün önce yazılı olarak sözleşmesini feshetme ve ödenmesi zorunlu vergi gibi yasal yükümlülükler dışındaki paket tur bedelinin herhangi bir kesinti yapılmaksızın iade alma hakkı bulunmaktadır. Fesih bildirimi 30 günden daha az bir süre kala yapılıyorsa paket tur sözleşmesinde belirtilmek şartıyla belirli bir tutar veya oranda kesinti yapılabilecekt. Aynca, tüketicinin öngöremediği veya engeleyemediği bir durum veya mücbir sebebin ortaya çıkması halinde ise, paket turun başlamasına 30 günden az bir zaman kalmış olsa dahi tüketicinin fesih büdiriminin ardından, ödenmesi zorunlu vergi gibi yasal yükümlülükler üe üçüncü kişüere ödenip belgelendirüebüen ve iadesi mümkün olmayan bedeüer hariç, herhangi bir kesinti yapılmadan iade alma hakkı bulunmaktadır.

Kaynak: turizmgazetesi

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2024 Gün Haber