MENÜ
Antalya 22°
Gün Haber
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Musa Emre Erbi'den sınav kaygısı olanlara öneriler
KAMPÜS
16 Haziran 2020 Salı 17:15

Musa Emre Erbi'den sınav kaygısı olanlara öneriler

Bilindiği üzere Üniversite sınavına çok az bir süre kaldı. Bunların yanı sıra Corona (Covid-19) olaylarının baş göstermesinden dolayı sınav tarihlerinin ilk önce ileri tarihe, sonra da geri tarihe atılması ile bir kargaşa meydana geldi.

Öğrencilerde sınava hazırlık heyecanı’nın yanında sınav tarihlerinin düzensizliğinden dolayı sınav kaygıları ve stresi had safhaya çıkmıştır. Sınava az bir zaman kala Eğitimci & Sosyolog ve Aile Danışmanı Musa
Emre Erbi, üniversite sınavına hazırlanan öğrenciler için bazı öneriler ve kaygı tekniklerine
değinmektedir.

İlk önce sakinliğimizi korumalıyız.

Corona virüsünden dolayı hepimiz bir buhranın içindeyiz maalesef. Ancak bu olay
sadece ‘’benim başıma gelmedi’’ ‘’hepimizin başına geldi’’ mantığı ile düşünmek gerekiyor.
Üniversite sınavı tarihlerinin ileriye, sonra da geri tarihe çekilmesi aslında çok da bir anlam
ifade etmemektedir. Elbette insanı telaşlandırmakta ancak, sonuçta hepimiz aynı geminin
içerisindeyiz. ‘’Birtek benim için değil, hepimiz için bu tarihler değişti, hepimiz stres ve
kaygı içine girdik. Ben konulardan eksik kaldıysam, başkaları da aynı şekilde eksik
kaldı’’ şeklinde düşünmeliyiz.

Beslenmemize ve hijyenimiz dikkat etmeliyiz.

Corona virüsünden dolayı ilk önce hijyenimize dikkat etmeli ve sosyal mesafeyi
korumalıyız. Bir anlık sosyal mesafe ve hijyen açısından dikkatsizlik virüs kapma riski
doğurmaktadır. Bunun yanında en önemli husus ise beslenmemizdir. Sınava en az son 1 hafta
kala alışık olmadığınız ağır yiyecek ve içeceklerden uzak durmak gerekiyor. Önceden nasıl
besleniyorsak, ne yiyip içiyorsak aynı şekilde beslenmeli ve su ihtiyacına dikkat etmeli. Sınav
günü ise, sınava gireceğimiz okullarda, Corona virüsunden dolayı kant inler kapalı olacağı için
ona göre kahvaltımızı etmeli ve belittiğim gibi her gün ne yiyorsak onu yiyip içmeli
abartmayacak şekilde, ancak sınav anında tuvalet ihtiyacımızın gelmemesi için çok sıvı
tüketimi yapmamali, zihnimizi uyandırmak ve zinde kalmak için mümkünse sadece bir fincan
sade Türk kahvesi içmenizi tavsiye etmekteyim.

Ders çalışmayı ne zaman bırakmalıyız?

En çok sorulan sorulardan bir tanesidir. Ancak bu soruyu biraz da öğrenciler belirlemesi
gerekiyor. Tatmin olduklarına ne zaman inanıyorlarsa o zaman bırakmalılar. Ancak bir
Eğitimci olarak sınav gününden bir gün önce, yani Perşembe günü gecesi bırakıp Cuma
gününü kendilerine ayırmalılar. Perşembe gününe kadar her gün sabah mutlaka deneme sınavı
çözmeliler, eksik hissettiğiniz konulara geri dö nmeli ve gerekli çalışmaları yapmalılar, bunun
yanında günde 1 saat kitap okumayı ihmal etmemeliyiz. Cuma günü ise sabah erken kalkıp
güzel bir kahvaltı etmeli, sosyal mesafe kurallarına dikkat ederek bir yürüyüş, zihninizi
dinlendirecek basit etkinlikler yapılabilir. Ancak son günlerde, özellikle sınavdan bir gün önce
kaygı ve stresimizi arttırmamak için ne öğrenciler, ne de veliler ve komşular sınav ile ilgili
muhabbet açmamalılar.

Veliler ve komşular nasihat ve benzeri konuşmalar yapmamalılar

Veliler ve komşular öğrencilerin iyi yerlere gelmeleri için öğüt gibi söylemler, aile büyükleri
için iyi gibi gözükse de aslında gençler için olumsuzluk teşkil etmektedir. Doğru şekilde öğüt
versek bile gençler bunu olumsuz şekilde algılamaktadırlar. Hoşlar ına gitmemektedir. Gençler
için öğüt vermek bir nevi toplumsal baskıdır ve onları sıkmaktadır. Üniversite sınavına
girecek öğrencilerin kafasında kendi istek ve yeteneklerine göre bir düşüncesi mutlaka
var,öğrencileri o yolda özgür bırakmalı ve arkasında olmalısınız. Üniversite sınavına hazırlık
süreci ve sonrasında da ‘’olumsuz sonuç da alsalar arkasında olduğunuzu söylemeli,
samimi bir şekilde motive etmelisiniz’’

Sınav günü öncesi ve sınav anında ne yapılmalı?

Sınav öncesinde ailelere önerim; lütfen çocuğunuza sınavda iyi şeyler başarması gerektiği gibi
bir mesaj vermeyiniz, öğüt vermeyiniz. Bu ateşe benzin dökmek gibidir. Kaygı ve endişenin
artmasına sebebiyet vermektedir. Kıyafet seçimi olarak mutlaka rahat şeyler giyilmeli, çünkü
Corona virüsünden dolayı klimalar kapalı olacak. Sınav günü fazla sıvı tüketmiyoruz ve
mümkünse 1 fincan sade Türk kahvesi içiyoruz. Okula mutlaka 1 saat öncesinde varmış olun.
Öğrenciler tuvalet ihtiyacını giderdikten sonra son yarım saat kala sınav salonuna otursunlar
ve sınav görevlilerinin söylemleri ile sınava hazırlık sürecine geçsinler. Sınav anında çok
fazla endişeye kapılmamak için etrafınızı ve diğer öğrencileri kontrol etmeyiniz. Eğer
dikkatinizi dış çevreye verirseniz sorulara odaklanmanızı zorlaştıracak ve ‘’ben
yapamıyorum, herkes hızlıca çözüyor’’ gibi endişeye maruz kalmış olacaksınız.
Yapamadığınız soruları tekrar tekrar okumayınız ve başka soruya geçiniz. Boş bıraktıklarınızı
sınav sonuna bırakırsanız, daha rahat ve özgüvenli bir şekilde soruları çözeceğinizi
göreceksiniz. Bunların yanında sınav anında çok fazla odaklanma ve kaygı problemi
yaşarsanız çok kısa nefes egzersizi yapabilirsiniz. Gözünüzü 10-15 saniye boyunca kapatıp
nefes alıp vermek, rahatlamanıza ve sorulara daha iyi odaklanmanızı sağlayacaktır.
Unutulmamalıdır ki; sınav süreci ve öncesinde hepimizin eksikleri, kimilerinin ailevi
proble mleri, kimilerinin birtakım sorunları var. Herkes her şeyi yapmak zorunda
değildir, mümkün de değildir zaten. Günümüz gençleri toplum bilincine sahip, hem
hayatta hem de sınav süreci ve sonrasında ne yapması gerektiğini çok iyi
bilmektedirler. Ben inanıyorum ki, sorumluluk sahibi ve toplum bilincine sahip gençler
olduğu müddetçe çok güzel yerlere gelecekler, toplumumuz da çatışmadan uzak ve
bilinçli toplum yapısına dönüşecektir. Yeter ki ümidimizi kaybetmeyelim ve mücadele
edelim.

Yorum Ekle
Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır
Yorumlar

   Bu haber henüz yorumlanmamış...

Benzer Haberler
Sayfa başına gitSayfa başına git
Masaüstü Görünümü  ♦   İletişim  ♦   Künye
Copyright © 2020 Gün Haber