Gün Haber

Levent Aydın'ın zor günleri

Türkiye bilet satış pazarında en büyük paya sahip olan İATİ, yükümlülüklerini yerine getirmediği için IATA tarafından default odu. İATİ'den yapılan açıklamada getirilen sistemin tüm sektörü etkilediği belirtildi... IATA son bir açıklama daha yaptı.
ABONE OL
Abone Ol
Levent Aydın'ın zor günleri
Haberler / Turizm
20 Ekim 2019 Pazar 10:05
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Levent Aydın’ın sahibi olduğu İATİ seyahat acentesinin yaklaşık 4700 acenteye hizmet verdiği ve tüm acentelerin bu durumdan etkileneceği bildirildi. Bilindiği gibi IATA adlı Uluslararası Taşıma Birliği'nin yeni bir ödeme sistemine (New Gen ISS) geçme kararı almasıyla bilet satan acentelerin teminat mektuplarını artıracağını ve bu durumdan Türkiye'de büyük marjlı çalışan seyahat acentelerinin etkileneceği belirtilmişti. Nitekim bu teminat mektubu artırımından ilk etkilenen IATİ oldu.

İATİ, daha önce Tez Tour’un da ortağı olan Levent Aydın tarafından kuruldu, geliştirdiği sistem ile uçak bileti satışı alanında kısa sürede pazarda en büyük paya sahip oldu. İATİ aynı zamanda bazı tur operatörlerinin Antalya’daki incoming hizmetini veriyor. İATİ, Capital ve Fortune dergilerinin en büyük 500 firma listesine girmişti.

İATİ’nin açıklaması

Bu arada İATİ kamuoyuna duyuru başlığı ile yaptığı açıklamada, IATA’nın yeni bir ödeme sistemine (New Gen ISS) geçme kararı almasının yalnız şirketlerini değil, sektörde faaliyet gösteren tüm acenteleri etkilediği, IATA’nın tek taraflı iradesiyle yapmaya çalıştığı değişikliğin kendilerine ciddi ek yükümlülükler doğurduğu savunularak şöyle deniyor: 

“IATA ile yaptığımız görüşmelerde, bu değişikliklerin taraflar arasında süregelen ticari ilişkiye ve ticaretin doğasına aykırı olduğu belirtilmesine ve gerçekçi bir beklenti olmadığı vurgulanmış olmasına rağmen IATA’nın konu hakkındaki tutumunda ve tavrında maalesef bir değişiklik olmamıştır.”

IATI’nin yükümlülüklerini getiremediği için IATA tarafından defoult edildiğine ilişkin haberle ilgili şirkette açıklama geldi. Haberin gerçeğe aykırı olduğunu ileri süren IATI, yaşanan problemin IATA’nın yeni ödeme sistemiyle acentelere getirdiği ek yükümlülere itiraz edilmesi ve konuyla ilgili hukuki süreç başlatılmasıyla ilgili olduğu kaydedildi.

16-30 Eylül satışlarının parası ödenmedi

Uluslararası Hava Taşımaşıcılığı Birliği (IATA) İATİ'nin ve onun acentelerinin biletleme yetkisinin geri alınmasıyala ilgili bir açıklama yaptı.

IATI'nin biletleme yetkisinin geri alınma nedeninin, şirketin 16-30 Eylül tarihleri arasında yapılan satışların paralarının hava yolu şirketlerine gönderilmemesi olduğu belirtilen açıklamada, IATI'nin yaptığı sorunun NewGen ISS programının uygulanmasından kaynaklandığı şeklindeki açıklamanın gerçeği yansıtmadığı belirtildi.

IATI'nın sıkıntı yaşandığını belirttiği NewGen ISS programının Türkiye'de birkaç aydır yürürlükte olduğu belirtilen açıklamada, NewGen ISS programının acentelere esneklik ve sorunları daha kalay yönetmelerine imkan sağladığı kaydedildi.

Yükümlülüklerini yerine getirirlerse geri dönerler

IATI'nin hava yolu şirketlerine olan borcunu ödemesi ve Türkiye'deki seyahat acenteleri tarafından kabul edilen anlaşmaya uyması durumunda BSP'ye yeniden kabul edileceği kaydedilen açıklamada, BSP ve NewGen ISS'in Türkiye'de gelişen hava ulaşımı pazarı için hem acentelere hem de hava yolu şirketlerine istikrar ve finansal kesinlik sağladığı ifade edildi.

Numan Olcar: IATA üyesi acente sayısının azlığı dengesizlik yaratıyor

Konuyla ilgili TurizmGüncel’e açıklama yapan TÜRSAB IATA İhtisas Komitesi Başkanı Numan Olcar, Türkiye’de TÜRSAB üyesi 12 bin acenteden 8 bininin direkt veya dolaylı olarak geçimini uçak bileti satışından kazandığına dikkat çekti.

Bu acentelerden sadece 600’ünün IATA üyesi olduğunu ifade eden Numan Olcar, Türkiye’deki uçak bileti pazarını yüzde 60’a yakınının 5-6 IATA üyesi acente tarafından kontrol edildiğini söyledi.

Bu tip durumlarda hem bilet alan yolcuların, hem hava yolu şirketlerinin ve hem de yolcuların mağdur olabildiğine dikkat çeken Olcar IATA üyesi acente sayısının az olmasından dolayı pazarda büyük acentelerin ortaya çıktığını ve bunun da dengesizlikler yarattığını ifade etti.

iata

 


ALİ ATIF BİR’İN KALEMİNDEN LEVENT AYDIN KİM?.. TIKLAYIN

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 ERTUGRUL INAN
 29 Ekim 2019 Salı 18:41
Sayın Numan OLCAR konuyla ilgili olarak iyi bir noktayı yakalamış. Türkiye'de 600 IATA üyesi acente olduğunu ve Türkiye piyasasını 5-6 IATA üyesi acentenin kontrol ettiğini bununda dengesizlikler yarattığını belirtmiş. Sayın OLCAR gurban olduğum öyle bir anlatmışsınız ki halimize gülsek mi? ağlasakmı bilemedim. Sormak isterim IATA üyesi olabilmek için ne kadar teminat vermek gerek 100-150 bin dolarlar bunu türkiye'de kaç acente sağlayabiliyor. Ah sevgili meslektaşım ağzınızdan bal damlıyor. yorumunuzu okurken iştahım kabardı desem yanlış olmaz. Tursab'ın dediği gibi eğer IATA üyesi acente olmak istiyorsanız IATA'ya 50 bin dolar teminat göstermeniz makuldur. Doğrudur bu konuda haklısınız bu 50 bin doları Amerika'da veya herhangi bir avrupa ülkesinde gösterirseniz bu 50 bin doların karşılığı 50 bin dolardır ama bunu türkiye'de göstermeye çalışırsanız 50 bin dolar 50 bin dolar değilde yaklaşık 290 bin TL dir. Ama İATI diye bir firma çıkmış her ne hikmetse iyi de olmuş çıktığı türkiyede tam 4700 non iata acenteye iş imkanı sağlamıştır. Sayın OLCAR gurban olduğum TURSAB'ın bunu yapması gerekiren ne yazık ki bunu İATİ diye bir firma yapmış helal olsun iyikide yapmış. en azından 4700 TURSAB üyesi acente İATİ sayesinde geçimini sağlamıştır. Ağzınızdan bal damlıyor ama oturduğunuz makamdaki sorumlulukları yerine getirmek yerine gülünç duruma düşecek açıklamalarda bulunuyorsunuz gurban olduğum meslektaşım. Çözüm nedir? Onuda bana sormayın oturun siz çözün. Gurban oluyum sevgili meslektaşım. Sevgilerle.
 Üzüntü Verici
 21 Ekim 2019 Pazartesi 09:39
İATİ nin Antalya TÜrkiye ve Dünya çapında 6000 Kadar alt acentesi var.Ve şuan Alt Acentelerde Bu İATİ üzerinden satış yapamadığı için onlarda zor durumdadır! İş sadece İATİ yi etkilemiyor. Günlük 100 lerce milyonluk satış yapan şirket şuan satış yapamaz oldu ve gelir kaybı ciro kaybı yaşıyor! Bu şekilde ne kadar daha ayakta kalabilirki? DUrumu kritik. Umarız şirketin BAtışına giden bir sürece girilmez!!! Turizm Bakanlığı konuya Müdahil olmalıdır.

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
TÜRKİYE ANTALYA BURDUR ISPARTA SİYASET TURİZM YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ RESMİ REKLAMLAR KAMPÜS SPOR GÜN'ÜN ÜRÜNÜ SAĞLIK EKONOMİ DÜNYA
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2024 Gün Haber